Komin systemowy Scheier powietrzno-spalinowy (SPS) do kotłów z zamkniętą komorą spalania, kondensacyjnych oraz turbo, opalanych gazem lub olejem opałowym
SCHEIER TURBO fi 140 7m – Kompletny system kominowy ceramiczny, powietrzno-spalinowy (SPS) w obudowie z pustaków keramzytowo-betonowych, jednociągowy z 5 kanałami wentylacyjnymi
System:SCHEIER TURBO
Wymiar zewnętrzny komina [cm]: 36x97
Wysokość komina [m]: 7m
Średnica komina [mm]: 140
Ilość kanałów wentylacyjnych [szt]: 5
SCHEIER TURBO to komin systemowy powietrzno-spalinowy (SPS) przeznaczony do kotłów z zamkniętą komorą spalania, kondensacyjnych oraz turbo. Jego konstrukcja oraz użyte materiały spełniają wymagania techniczne do obsługi nowoczesnych urządzeń grzewczych opalanych gazem lub olejem opałowym.
Powietrze zasilające komorę spalania doprowadzane jest poprzez obudowę komina strumieniem przeciwnym do gazów spalinowych. W wyniku tego podlega one podgrzaniu, dzięki czemu zwiększa sprawność podłączonego urządzenia oraz zmniejsza straty energii. System ten idealnie pracuje w zakresie temperatur spalin do 200°C
Systemy kominowe Scheier to nowoczesne, pierwsze i w pełni kompletne systemy kominowe gwarantujące niezawodne działanie oraz bezpieczeństwo ich użytkowników. Zastosowane w systemach rozwiązania powstały w oparciu o najnowszą wiedzę i ciągle rosnące potrzeby rynku. Systemy kominowe Scheier posiadają europejski certyfikat CE. Zastosowane wkłady ceramiczne niemieckiego koncernu P-D Refractories gwarantują odporność na pożar sadzy nawet do 60 min.
Komin systemowy SCHEIER TURBO
Komin ma zastosowanie dla paliw ciekłych.
Najważniejsze cechy systemu:
• Zakres temperatury pracy 60°C - 200°C
• Klasa wkładów ceramicznych T200
• Współpraca z kotłami kondensacyjnymi oraz turbo
• Możliwość pracy przy nadciśnieniu do 200 Pa
• Gazoszczelny dzięki połączeniom typu pióro-wpust
• Odporny na działanie kondensatu
• Możliwość budowania wewnątrz i na zewnątrz budynku
• Pustaki z otworami na zbrojenie komina
• Lekka obudowa keramzyto-betonowa
• System przewietrzania wełny oraz ceramiki w kominie
• Ceramika wypalana w temp. 1200 °C, o gęstości 2100kg/m3
• Małe gabaryty zewnętrze, zajmuje małą powierzchnię
• Szybki i łatwy montaż
• Dostarczany w kompletnych zestawach gotowych do montażu
• Certyfikat CE na cały system kominowy
W skład zestawu wchodzą:
(1)Czapa betonowa
(2) Rury ceramiczne Turbo B4P1
(3) Trójnik spalin Turbo
(4) Komplet uszczelek spalinowych Ø60mm, Ø80mm
(5) Dekiel wyczystki z uszczelką
(6) Trójnik wyczystkowy Turbo
(7) Zbiornik odpływu kondensatu
(8) Kolano zbiornika kondensatu
(9) Wyrzut pionowy z czerpnią spalin (daszek ze stożkiem)
(10) Obejmy centrujące
(11) Klej ceramiczny kwasoodporny
(12) Płyta czołowa Turbo z uszczelką
(13) Drzwiczki kominowe wyczystki
(14) Maskownica zbiornika odpływu kondensatu
(15) Pustaki keramzyto-betonowe (Klasa LB5)
(9) Pustaki kominowe i wentylacyjne lekkie, wykonane z keramzytobetonu o klasie nie mniejszej niż LB5. Charakteryzują się wysoką stabilnością i trwałością. Bardzo dobrze zatrzymują ciepło, są ognioodporne i mrozoodporne. Pustaki kominowe posiadają system przewietrzania w postaci czterech niezależnych kanałów umożliwiając oddawanie ciepła i wilgoci na zewnątrz. Do ułożenia 1 mb komina wykorzystuje się 4 pustaki łączone cienką warstwą zaprawy cementowo-wapiennej (zalecana grubość spoiny to 10-15 mm). Pustaki posiadają otwory umożliwiające montaż zbrojenia (pręty żebrowane - maksymalna średnica pręta fi 12 cm lub pręty gwintowane M8 z nakrętkami złącznymi), które następnie zalewa się rzadką zaprawą, w celu wzmocnienia statycznego komina. Pustaki keramzyto-betonowe są lekkie i łatwe w montażu w przeciwieństwie do pustaków betonowych lub żużlowych, które są ciężkie i mają gorsze właściwości izolacyjne.
Wkłady ceramiczne niemieckiego koncernu P-D Refractories odporne na pożar sadzy zapewniają możliwość odprowadzania spalin w temp. 60°C - 600°C. Przystosowane są do pracy zarówno w warunkach wilgotnych (gaz, olej opałowy) jak i suchych (drewno, brykiety, węgiel koks, ekogroszek, miał węglowy). Ceramika ta charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie - przy wielokrotnym czyszczeniu wkładu, zachowuje swoje właściwości i nie staje się porowata. Kolejną cechą wyróżniającą te wkłady ceramiczne jest bardzo niski opór przepływu spalin, dzięki temu ciąg komina jest właściwy. Ceramika jest w klasie A1N1 - odporna na pożar sadzy, a zarazem szczelna. Wkład przystosowany jest do pracy z urządzeniami grzewczymi pracującymi w podciśnieniu oraz nadciśnieniu. Wkłady odpowiadają wymaganiom norm: EN 1457-1:2012, EN 1457-2:2012.
(3) Trójnik spalin służący do podłączenia kotła C.O.
(2) Rury ceramiczne D4P1 T200
Akcesoria sytemu kominowego kwaso-żaroodporne wykonane ze stali nierdzewnej.
(12) Płyta czołowa z uszczelką - czerpnia powietrza
(10) Obejmy centrujące i stabilizujące wkład ceramiczny w pustaku
(14) Maskownica zbiornika kondensatu
(13) Drzwiczki wyczystki służące do czyszczenia przewodu kominowego. Gwarantują szczelność oraz bezpieczeństwo
(11) Klej ceramiczny kwaso-żaroodporny gwarantujący szczelne oraz mocne połączenie wkładów kominowych
(4) Uszczelki spalinowe Ø60 / Ø80 uszczelniające podłączenie urządzenia grzewczego z kotłem
(5) Dekiel z uszczelką szczelnie i bezpiecznie zabezpiecza wlot wyczystki
(8) Kolano odprowadzające kondensat z odskraplacza na zewnątrz komina
(9) Wyrzut pionowy spalin wraz z czerpnią powietrza zapewniający swobodną wymianę powietrza w kominie. Jest to kompletne, kwasoodporne zakończenie systemu kominowego składające się ze stożka oraz daszka
(1) Czapa betonowa zapewniająca swobodny ruch powietrza przewodów ceramicznych podczas eksploatacji komina. Płyta zabezpiecza komin przed warunkami atmosferycznymi. Czapy są zbrojone oraz dostosowane do rozmiaru komina (w zależności od rodzaju komina przykrywają również kanały wentylacyjne)
Układy systemów kominowych według pustaków dostępnych w naszej ofercie:
Do każdego zakupionego komina dołączamy
Faktura VAT 23% / Pisemna gwarancja / Certyfikaty CE / Instrukcja montażu / Zasady prawidłowego użytkowania
Kominy dostarczane są kurierem, samochodami ciężarowymi z windą samowyładowczą.
Kierowca posiada przy rozładunku lekki wózek paletowy (tzw. paleciak)